TFG Fer música en valencià: condicionaments sistèmics de la producció musical en la llengua pròpia

TFG Fer música en valencià: condicionaments sistèmics de la producció musical en la llengua pròpia

El TFG del politòleg i sociòleg Xavi Peiró-Penalba està obert i pot descarregar-se gràcies al repositori de TFG i TFM de Sociologia Valenciana.

⚠ Recorda citar l’autor i el nostre repositori si l’utilitzes en les teues investigacions!

Peiró, J (2021). Fer música en valencià: condicionaments sistèmics de la producció musical en la llengua pròpia [TFG]. Universitat de València. Repositori de La Comarca Científica.

Javier Peiró Penalba

Resum del TFG de Sociologia de Xavi Peiró-Penalba

En realitzar una xicoteta anàlisi exploratòria del vot al Senat en relació amb el Congrés es pot veure que existeixen certs La música és una forma d’expressió artística universal, un mitjà a través del qual les cultures s’expressen i reflecteixen la seua manera d’entendre i representar-se el món on viuen. Al País Valencià, territori caracteritzat històricament per una opressió cultural que ha anat progressivament erosionant les formes d’expressió cultural pròpies, la producció musical reprodueix de manera vívida aquests conflictes, sent la llengua d’expressió un factor que condiciona enormement les estructures d’oportunitat dels integrants del camp musical.

Producció musical en valencià: Condicionament sistèmics

A aquest treball s’analitzen els principals condicionaments sistèmics que envolten la producció de música en valencià a partir de la Perspectiva de la Producció de la Cultura. Per fer-ho, es combina l’anàlisi basat en el Model de Sis Facetes (que inclou Tecnologia, Lleis i marc institucional, Estructura de la indústria, Organització de la indústria, Carreres dels professionals i Mercat) amb entrevistes realitzades a persones que ocupen posicions diverses dins del camp musical valencià. La manca d’una indústria musical consolidada o el procés de substitució lingüística del valencià són alguns dels problemes que històricament, i encara hui en dia, aqueixen als productors de música en valencià. A més, les innovacions tecnològiques i l’augment del suport institucional són factors que incideixen de manera decisiva en un camp que, malgrat tot, segueix presentant enormes dificultats per refermar-se i funcionar de manera autònoma. Amb tot, el futur de les músiques en valencià es troba inexorablement vinculat a la situació de repressió cultural en què es troba immersa la cultura valenciana i, de manera més específica, al procés de normalització lingüística.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Utilitzem cookies per a assegurar que et donem la millor experiència en la nostra web. Si continues fent ús d’este lloc, assumirem que estàs d’acord amb això.  Sabes més